הקמת אתר אינטרנט

התאמת האתר שלך לקריטריוני הסינון של גוגל- עד כמה זה משפיע על דירוג האתר שלך?

במציאות שבה אם אין לבית העסק שלך אתר אינטרנט- אתה והעסק שלך לא באמת קיימים, כל האתרים ברשת מתחרים זה בזה על המקומות הראשונים בדפי התוצאות של מנועי החיפוש השונים. מאחר שלגוגל יש את הבכורה בתחום חיפוש המידע האינטרנטי והיא כיום המובילה מבין כל מנועי החיפוש, הרי שמרבית מקדמי האתרים מעדיפים להשקיע את מירב האנרגיה והמשאבים בקידום אתרים דווקא במנוע זה.

 

התאמת האתר לקריטריונים שמציבה גוגל כתנאי להעלאת דירוג האתר- מה זה אומר?

מאחר שכאמור, כל האתרים ברשת מתחרים ביניהם על "ליבו" של גוגל ומכיוון שמדובר במנוע חיפוש מהפופולאריים ביותר, מפעילה גוגל למעלה ממאתיים אמות מידה שונות שישפיעו על מיקומו של אתר בדפי תוצאות החיפוש של המנוע. התאמת האתר לאותן דרישות סף שמציבה גוגל או מה שנקרא בשפה מקצועית אופטימיזציה למנוע החיפוש של גוגל היא האמצעי היעיל ביותר שיביא לכך שגוגל תכיר בקימו של אתר, תבחין ברלוונטיות שלו ועל כן תדרג אותו במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש המוצגות לגולשים.
תהליך האופטימיזציה שנועד להפוך את האתר לכזה שיישא חן בעיניי גוגל, כלומר יתקרב כמה שיותר לקנה המידה שמציבה גוגל, מתמקד בשיפור הקוד של האתר ובשדרוג המראה שלו.
אופן הבנייה של האתר והעיצוב שלו, בחירת מילות המפתח, איכותו של תוכן האתר, פעולות השיווק שייעשו לקידום האתר- כל אלה הם דוגמאות לפעולות שכולל תהליך האופטימיזציה ושיש בהן כדי להקנות לאתר יתרון יחסי על פני אתרים אחרים שלא עברו התאמה לקריטריונים של גוגל.

 

מה ייעשה לאיש שהאתר שלו הותאם לקריטריונים של גוגל בדרך שאינה דרך?

כפי שבכל תחרות ישנם תחמנים וקומבינטורים, כך גם במגרש של גוגל קיימים בעלי אתרים או חברות לקידום אתרים המנסים להפעיל מניפולציות על גוגל במטרה להגיע אל המקום הראשון. תוכן של אתר שמכיל מילות מפתח בצפיפות שאיננה מאוזנת, כך שהטקסט נראה מאולץ מידי, תוכן משוכפל או מועתק, העתקה של אתר או שימוש בתוכנות שמסוגלות להוסיף אינפורמציה לאתר באופן אוטומטי- אלו הם דוגמאות לדרכים לקדם אתרים במנוע החיפוש של גוגל באופן לא אתי במטרה להביא לקידום זריז בעל תוצאות מיידיות.
כל ניסיונות ההתחכמות ישיגו בסופו של יום את ההיפך, בכך שהן יובילו לפסילת הדומיין ממנוע החיפוש (כלומר מחיקת האתר מדפי התוצאות)  או לחילופין להורדתו אל תחתית הדירוג בדפי האינדקס.
כך למשל קרה לחברת  ב-מ-וו שניסתה לפני מספר שנים להטעות את מנוע החיפוש של גוגל באמצעות "טריק", שהתבטא בשילוב לא הגון של מילות המפתח באתר שלה. על מנת לחזור לאינדקס לאחר ה"גירוש", דרשה גוגל מחברת ב-מ-וו להתנצל ולהבטיח כי לא תנקוט בשיטות דומות בעתיד.


Print

חזור

כניסה לדוא"ל

כניסה למערכת ניהול