הקמת אתר אינטרנט

חשיפת העסק ברשתות חברתיות- מה זה בדיוק אומר ומדוע זה חשוב?

אם עד לפני כמה שנים יכול היה בעל עסק להסתפק בהקמת אתר בלבד כדי למנף את העסק שלו, הרי שכיום הקמת אתר היא רק הצעד הראשון המהווה את יריית הפתיחה של כל מסע הקידום של העסק באינטרנט.  
מסע שיווקי זה כולל את הקמת האתר וקידומו, את ניהול האתר, את פרסומו ושיווקו במנועי החיפוש ואת חשיפתו ברשתות החברתיות. מאמר זה ידון במשמעותה של חשיפת העסק ברשתות חברתיות, שהפכה כלי לקידומם של עסקים רק בשנים האחרונות.

 

הקמת אתר לצד שיווק ברשתות חברתיות

פייסבוק, Twitter, לינקדאין, Google+, מייספייס ועוד- אנחנו חיים בעידן ווירטואלי שבו גולשים מבלים חלק לא מבוטל מזמנם ברשתות חברתיות, ועל כן הפכו הרשתות החברתיות לחלק חשוב ביותר במערך השיווקי של עסק או חברה. למעשה, באמצעות שיווק ברשתות חברתיות יכול כל עסק לפנות אל הציבור ולקיים עימו שיח באופן ישיר, ובכך לבנות סביבו קהילה של קונים או של צרכנים פוטנציאליים שיהיו מרוצים משירותיו של העסק ויהפכו ללקוחות קבועים שלו. חשיפת העסק ברשתות חברתיות נועדה בעצם להשיג שלוש מטרות עיקריות.
הראשונה, היא לאפשר לבעל העסק או לאיש המקצוע למצב את עצמו כמומחה בתחום העיסוק שלו ועל-ידי כך להגדיל את תנועת הגולשים הנכנסים לאתר שלו. המטרה השנייה היא להביא את האתר למקום גבוה יותר מבחינת דירוגו במנועי החיפוש השונים. כך למשל, הקמת אתר לעסק שלוותה בפתיחת דף בפייסבוק שיש בו מבקרים רבים עשויה להרחיב את מעגל הגולשים שיזרמו לאתר עצמו.
המטרה השלישית של פרסום העסק ברשתות חברתיות היא ליצור שיתופי פעולה או התאגדויות חדשות.
העיקרון הוא פשוט: חשיפה גדולה יותר מאפשרת ליותר ויותר אנשים להתוודע אל בית העסק על השירותים והמוצרים שהוא מציע, מה שבתורו מוביל לכך שהעסק יקבל מספר פניות רב יותר.
כדי ליצור שיווק נכון לעסק באמצעות רשתות חברתיות כדאי קודם כל לנסח את המטרה לשמה נעשית הפעולה השיווקית ולעשות מעין תיאום ציפיות. לאחר שיוגדרו הציפיות, ניתן יהיה להתחיל לגבש אסטרטגיה שיווקית במסגרתה תיבחר הפלטפורמה על גביה תיעשה פעולת השיווק וכן ייבחרו האמצעים שיינקטו לפעולה השיווקית. העלאת כתבה, הוספת קטעי ווידאו, פייסבוק, טוויטר או יו-טיוב- האפשרויות הן רבות מאוד ויש לבחור את אלו שיובילו להשגת התוצאות הרצויות.

 

לפנות לאנשי מקצוע בתחום

בעלי עסקים רבים מתפתים ליטול על עצמם את האחריות לביצוע פעולות השיווק ברשתות החברתיות כדי לחסוך בעלויות. אלא שעל מנת שהחשיפה ברשתות חברתיות גם תשיג את מטרתה רצוי להפקידה בידיים מהימנות ומקצועיות. קיימות כיום חברות רבות שמציעות שירות שבו "הכול כלול": בניית אתרים, עיצוב האתר, קידומו, ניהולו ושיווקו ברשתות חברתיות. הקמת פרופיל של בית העסק בלינקד-אין, הקמת ערוץ ביו-טיוב, הקמת בלוג, כתיבת פוסטים, בניית אפליקציות לפייסבוק וגיוס אוהדים- כל אלו הן פעולות שבעלי המקצוע הנכונים יידעו לעשות באופן שיגדיל את החשיפה של העסק ברשתות החברתיות וימשוך אליו עוד ועוד פונים.


Print

חזור

כניסה לדוא"ל

כניסה למערכת ניהול